Logo Marina Gliwice Logo Dziennik Zachodni Logo Antyradio

Rejs na Pływadła 2012

Opublikowano 26.06.2012

W miniony weekend 23-24.06 wyruszyliśmy na rejs po Kanale Gliwickim, którego celem była Odra, a tam 13-ta już edycja imprezy "Pływadła" pod hasłem "Po odrzańskiej toni fala piłkę goni" . Wyruszyliśmy w sobotę przed południem, pogoda dopisała znakomicie i pozwoliła nam cieszyć się pieknymi krajobrazami i wypoczywać na łonie przyrody. Popłynęły wszystkie nasze łodzie oraz dwie cumujące u nas gościnnie, toteż na wodach kanału było w te dni całkiem tłoczno. Podróż do Koźla zajęła nam około 6 godzin z postojem w Pławniowicach. Nocowaliśmy w ośrodku Szkwał, gdzie dzięki gościnności Starostwa Powiatowego Kędzierzyn-Koźle oraz Dyrekcji i Bosmanowi ośrodka spędziliśmy miły wieczór przy grilu. Ośrodek jest bardzo dobrze zlokalizowany, znajduje się obok centrum miasta i zaraz obok jest stacja benzynowa. Następnego dnia wypłynęliśmy ok 12 km w górę Odry na spotkanie pływadeł – konstrukcji, na których ich wykonawcy spływają z Raciborza do Koźla. Krajobrazy górnej Odry są wyjątkowo piękne, rzeka wije sie malowniczo, odkrywając za kolejnym zakrętem nowe widoki. O 15:00 było w Koźlu wyłonienie zwycięskiej konstrukcji, a my zaraz po tej uroczystości musieliśmy już wracać, bo czekało nas jeszcze około 45 km do przepłynięcia. Powrócilismy wszyscy około 21:30.

Dziekujemy pracownikom śluz za sprawną przeprawę, zaś Dyrekcji RZGW za możliwość powrotu w niedzielę. Najstarsi pracownicy na śluzach nie pamiętają tylu jednostek przeprawianych na raz, a miniona niedziela była pierwszą niedzielą od kilkidziesięciu lat, kiedy można było pokonać kanał – udowodniliśmy, że było warto!

You must be logged in to post a comment.